Wyróżniony artykuł

Przestrogi dla biznesu

Uczymy się na błędach – to stare, banalne powiedzenie sprawdza się także w rzeczywistości biznesowej. W tym przypadku lepiej chyba jednak uczyć się na cudzych błędach. Czasem jedno praktyczne „studium przypadku” – biznesowej pomyłki, może znaczyć dla początkującego przedsiębiorcy więcej niż dziesięć teoretycznych wskazówek.

Czytaj dalej

Artykuły

W(y)padki nazewnicze. Naming na eksport.

Ograniczeniami, które mogą utrudniać, lub wręcz uniemożliwiać stosowanie nazwy, jest jej znaczenie w innych językach i slangach.

Czytaj dalej

Uwaga, zła nazwa firmy!

Liczy się pierwsze wrażenie – powtarzamy często. W przypadku firm – pierwsze wrażenie robi na potencjalnych klientach czy kontrahentach przede wszystkim nazwa. Wymyślenie dobrej, chwytliwej marki, będącej pozytywną „etykietą” danego przedsiębiorstwa, nie jest jednak wcale łatwe. Nawet najwięksi gracze zaliczają czasem wpadki.

Czytaj dalej

Spektakularne klapy biznesowe polskich gwiazd

Udział w reklamie, programie telewizyjnym, obecność na branżowej imprezie – to nie jedyne momenty, kiedy świat polskich gwiazd spotyka się z polskim biznesem. Wielu aktorów i piosenkarzy próbuje także samodzielnie wcielić się w rolę przedsiębiorców. Niestety - ze zmiennym szczęściem.

Czytaj dalej